חומצה היאלרונית היא מולקולה המופקת באופן טבעי על ידי הגוף שלנו, אך הייצור שלה הולך ופוחת עם השנים. החומר אחראי להעניק לעור את הגמישות והחיוניות שלו, ומחסור בו גורם לקמטים ונפילה של העור. כבר למעלה מ-20 שנה שבתעשיית היופי משתמשים בהזרקה של חומצה היאלרונית על מנת לתת לעור הפנים מראה צעיר ורענן.

למי מתאים טיפול מילוי קמטים באמצעות חומצה היאלרונית?

הטיפול מתאים גם כטיפול מונע, עוד בטרם החלו הקמטים להופיע, וכן לכל מי שסובל מהופעה של קמטים ללא תלות בגיל, שכן ניתן לראות אנשים בני 50 עם פנים חלקות ולעומתם צעירים בני 30 הסובלים מקמטים. הטיפול מתאים לכל אזור בפנים וגוף, והמקומות האופייניים למילוי הם הקמטים שבין האף לשפה העליונה והלחיים, הקמטים בצידי השפה התחתונה, קמטים במצח וקמטים סביב העיניים.

מי מורשה לבצע את הטיפול?

החוק בישראל קובע כי הזרקת חומרים למילוי קמטים, שנחשבת לפעולה פולשנית, תיעשה על ידי רופא הרשאי לביצוע פעולת ההזרקה.

כיצד מתבצע הטיפול?

הטיפול מתבצע בהרדמה מקומית / מריחת קרם מאלחש, ואורך בדרך כלל דקות ספורות. לאחר חיטוי העור, הרופא המטפל מזריק את החומצה אל תוך העור באזור הקמט, והיא מתחברת עם מולקולות מים ויוצרת את הנפח המבוקש. חומר ההזרקה, הנבחר מבין מספר מותגים של חומצה היאלרונית הנושאים תווי תקן מחמירים, ייקבע על פי מספר פרמטרים כמו עובי העור, עומק הקמטים ועוד. היות ומדובר בחומר שמיוצר בגופנו, לא צפויות תופעות לוואי מלבד אדמומיות קלה.

האם הטיפול כואב?

ההזרקה מבוצעת עם מאלחש או בהרדמה מקומית, ולכן אינה כואבת.

כיצד יש להתכונן לטיפול?

אין הכנה מיוחדת, מלבד שטיפת הפנים במים וסבון. לפני הטיפול תישאלו על ידי הרופא האם אתם מטופלים במדללי דם ו/או תוספי תזונה הגורמים לדילול הדם (במידה וכן, תיאלצו להפסיק את השימוש בהם כ-10 ימים טרם הטיפול). הרפס של השפתיים גם כן מצריך התייחסות, ודורש טיפול בכדורים לפני ואחרי הטיפול.


מה הן תוצאות הטיפול ומה צפוי אחריו?

התוצאה היא מיידית. לאחר הטיפול קיימת אדמומיות קלה שתחלוף תוך יום-יומיים, ויש מי שיסבול משטפי דם קלים. יום לאחר ההזרקה צפויה להופיע בצקת קלה בעקבות הטראומה לעור, שחולפת גם היא תוך פרק זמן קצר מאוד. לאחר שבועיים מיום הטיפול, ניתן לראות את התוצאה הסופית, כאשר החומצה מתייצבת והנפיחות בעור יורדת. החומצה ההיאלרונית נשארת בקמטים תקופת זמן של חצי שנה עד שנה.